Skip Ribbon Commands
Skip to main content
SharePoint
  
  
Answer
Answer_ar
  
  
  
 كيف استطيع تغيير الكلمة السرية في منصة الطالب الالكترونية؟

To change the password of student ID follow these steps here Change Student Password

لتغيير كلمة المرور الخاصة بخدمات الطالب إتبع الخطوات التالية

تغيير كلمة المرور

1
1
  
 كيف استطيع تغيير الكلمة السرية في منصة الخدمات الالكترونية للعاملين؟

To change the password for both Employee Portal and Email follow these steps Change Employee Password

لتغيير كلمة المرور الخاصة ببوابة الخدمات الإلكترونية والبريد الإلكتروني للعاملين إتبع الخطوات التالية

تغيير كلمة المرور

1
1
  
 كيف استطيع الدخول الى شبكة الجامعة اللاسلكية؟

To connect to JUSt WiFi network follow these steps

Connect To WiFi

لإعدادات الإتصال بشبكة الجامعة اللاسلكية الرجاء إتباع الخطوات التالية

الإتصال بالشبكة اللاسلكية

1
1
  
كيف استطيع الوصول الى منصة تسجيل الخريجين؟
  1. Go to JUST website
  2. Choose Alumni menu
  3. Choose Graduate Registration
or follow this link Alumni registration portal
  1. الذهاب إلى موقع الجامعة
  2. إختر قائمة الخريجون
  3. إختر موقع تسجيل الخريجين

أو قم بزيارة الرابط موقع تسجيل الخريجين

1
1
  
 كيف استطيع الوصول الى منصة تسجيل الطالب؟
  1. Go to JUST website 
  2. Choose Student menu
  3. Choose Students' Services or Registration
or follow these links

Student services portal

Registration portal

  1. الذهاب إلى موقع الجامعة
  2. إختر قائمة الطلبة
  3. إختر موقع خدمات الطالب أو تسجيل المواد

أو قم بزيارة الروابط

خدمات الطالب

تسجيل المواد


1
1
  
ما هي قوانين كتابة الباسورد للجامعه؟

Password must be at least 8 characters

and must have:

  1. lowercase characters (a-z)
  2. uppercase characters (A-Z)
  3. numbers (0-9)
  4. at least one of these symbols ( ~!@#$%^&*_-+=`|\(){}[]:;"'<>,.?/ )

كلمة المرور الجديدة يجب ان:

تتكون من 8 خانات على الأقل

ويجب ان تنطبق عليها الشروط التالية:

  1. تحتوي على احرف صغيرة (a-z)
  2. تحتوي على احرف كبيرة (A-Z)
  3. تحتوي على ارقام (0-9)
  4. تحتوي على رمز أو أكثر من الرموز التالية ~!@#$%^&*_-+=`|\(){}[]:;"'<>,.?/
1
1
  
لماذا تم تعديل الباسورد

1

1

0
  
كيف أستطيع إعادة تعيين كلمة المرور المنتهية الصلاحية أو في حال نسيان كلمة المرور؟

For student password reset please follow these steps Reset Password


For employee password please contact helpdesk office located in D1-L0 (Engineering Buildings)

لإعادة تعيين كلمة المرور الخاصة بالطلاب الرجاء إتباع الخطوات التالية إعادة تعيين كلمة المرور


لإعادة تعيين كلمة المرور الخاصة بالعاملين الرجاء مراجعة مكتب خدمة الجمهور D1-L0 في المباني الهندسية

1
1
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
a

​a

​a

0
0
  
 كيف استطيع الوصول الى منصة الخدمات الالكترونية للعاملين في الجامعة؟
  1. ​Go to JUST website
  2. Choose Employee Portal Icon from the icons row

  1. الذهاب إلى موقع الجامعة
  2. اختيار ايقونة خدمات الموظفين من سطر الايقونات
1
1
  
Why Nothing appears on the monitor/screen on my PC?

​Make sure both the computer and monitor are connected to a power outlet and both are ON by verifying if there are any LEDs ON.

Make sure the monitor is securely plugged into the computer.

Some computers have multiple display ports, try each one in turn, switching the monitor OFF then ON between each try.

Check the brightness & contrast levels of the monitor.

Move the mouse and press any key on the keyboard to make sure the computer has not gone into standby mode.

Check if there is any defected pin on the data cable.

Try using another data cable (between PC & Monitor) if applicable

If the problem still exists, call a support technician.

​Make sure both the computer and monitor are connected to a power outlet and both are ON by verifying if there are any LEDs ON.

Make sure the monitor is securely plugged into the computer.

Some computers have multiple display ports, try each one in turn, switching the monitor OFF then ON between each try.

Check the brightness & contrast levels of the monitor.

Move the mouse and press any key on the keyboard to make sure the computer has not gone into standby mode.

Check if there is any defected pin on the data cable.

Try using another data cable (between PC & Monitor) if applicable

If the problem still exists, call a support technician.

0
1
  
Why my keyboard/mouse does not work?

Make sure the keyboard/mouse is plugged into the PC.

- Try plugging your USB keyboard/mouse into a different USB socket.

- If you cannot see any lights on your keyboard when you press the Caps Lock or Num Lock keys, it may be a dead keyboard.

- Try using another Keyboard/Mouse.

- If the problem still exists, call a support technician

Make sure the keyboard/mouse is plugged into the PC.

- Try plugging your USB keyboard/mouse into a different USB socket.

- If you cannot see any lights on your keyboard when you press the Caps Lock or Num Lock keys, it may be a dead keyboard.

- Try using another Keyboard/Mouse.

- If the problem still exists, call a support technician

0
1
  
My computer freezes or is behaving strangely

Restart your computer.

- Press the Ctrl+Alt+Del keys on your keyboard together at the same time, then click on task manager and choose programs with status ‘Not Responding' and choose End Task.

- If the above fail and you cannot shutdown/restart your computer, then click on power button continuously until it turns off. Wait a few seconds and then turn it back on again.

-Try to Uninstall unnecessary programs from Control Panel

- If the problem still exists, call a support technician

Restart your computer.

- Press the Ctrl+Alt+Del keys on your keyboard together at the same time, then click on task manager and choose programs with status ‘Not Responding' and choose End Task.

- If the above fail and you cannot shutdown/restart your computer, then click on power button continuously until it turns off. Wait a few seconds and then turn it back on again.

-Try to Uninstall unnecessary programs from Control Panel

- If the problem still exists, call a support technician

0
1
1 - 30Next